Miejska Rada Rynku Pracy

Print Drukuj

W dniu 20 października 2016r. o godzinie 11.00 w siedzibie Urzędu Miasta w Płocku; Stary Rynek 1 odbyło się inauguracyjne posiedzenie Miejskiej Rady Rynku Pracy w Płocku, które otworzył Pan Roman Siemiątkowski Zastępca Prezydenta Miasta Płocka.

Miejska Rada Rynku Pracy w Płocku działa na podstawie art. 21, art. 22 i art. 23 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku Pracy (tekst jednolity: Dz. U. 2016 r. poz. 674 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 roku  w sprawie rad rynku pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 630). Jest organem opiniodawczo-doradczym Prezydenta Miasta Płocka w sprawach polityki rynku pracy.

Obecnie Miejska Rada Rynku Pracy w Płocku liczy 15 członków. Została powołana przez Prezydenta Miasta Płocka na podstawie Zarządzenia Nr 2504/2016 Prezydenta Miasta Płocka z dnia 05 października 2016r. w sprawie: powołania Miejskiej Rady rynku Pracy w Płocku.

Do składu Miejskiej Rady Rynku Pracy w Płocku zostały powołane następujące osoby:

  1. Lucyna Białoskórska - przedstawiciel Mazowieckiej Izby Rolniczej w Płocku;
  2. Stefan Boczek - przedstawiciel NZSS „Solidarność" w Płocku;
  3. Tomasz Duch - przedstawiciel Business Centre Club w Płocku;
  4. Maria Jolanta Janiszewska - przedstawiciel OPZZ Województwa Mazowieckiego w Płocku;
  5. Lech Kosiakowski - przedstawiciel Izby Rzemieślniczej w Płocku;
  6. Mirosław Kłobukowski - przedstawiciel Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan w Płocku;
  7. Paweł Natkowski - przedstawiciel Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej w Płocku;
  8. Krzysztof Olczyk - przedstawiciel Izby Gospodarczej Regionu Płockiego;
  9. Andrzej Rutkowski - przedstawiciel Forum Związków Zawodowych w Płocku;
  10. Grażyna Cieślik - przedstawiciel organizacji pozarządowych;
  11. Alina Lewicka - przedstawiciel organizacji pozarządowych;
  12. Bożena Musiał - przedstawiciel organizacji pozarządowych;
  13. Ewa Pietrzak - przedstawiciel jednostki samorządu terytorialnego;
  14. Cezary Dusio - przedstawiciel jednostki samorządu terytorialnego;
  15. Krzysztof Krakowski - przedstawiciel jednostki samorządu terytorialnego.

Kadencja Miejskiej Rady Rynku Pracy w Płocku trwa 4 lata.

Do zakresu działania Miejskiej Rady Rynku Pracy w Płocku należy w szczególności:

  1. inspirowanie przedsięwzięć zmierzających do pełnego i produktywnego zatrudnienia w Mieście Płocku;
  2. ocena racjonalności gospodarki środkami Funduszu Pracy;
  3. opiniowanie podziału środków Funduszu Pracy na finansowanie programów dotyczących promocji zatrudnienia i finansowanie innych fakultatywnych zadań oraz opiniowanie opracowanych przez Miejski Urząd Pracy w Płocku propozycji przeznaczenia środków Funduszu Pracy będących w dyspozycji i sprawozdań z ich wykorzystania;
  4. składanie wniosków i wydawanie opinii w sprawach dotyczących kierunków kształcenia, szkolenia zawodowego oraz zatrudnienia w Mieście Płocku;
  5. ocenianie okresowych sprawozdań z działalności Miejskiego Urzędu Pracy w Płocku oraz przedstawianie Wojewódzkiej Radzie Rynku Pracy okresowych sprawozdań i wniosków  w sprawach zatrudnienia;
  6. delegowanie przedstawicieli do komisji konkursowej dokonującej wyboru kandydata na stanowisko dyrektora Miejskiego Urzędu Pracy w Płocku;
  7. opiniowanie wniosków o odwołanie dyrektora Miejskiego Urzędu Pracy w Płocku;
  8. współpraca z wojewódzkimi radami dialogu społecznego, w szczególności w zakresie inicjowania programów i partnerstwa na rzecz wzrostu zatrudnienia i rozwoju rynku pracy;
  9. opiniowanie celowości realizacji programów specjalnych, biorąc pod uwagę w szczególności:
    1. liczbę osób objętych programem i kryteria doboru tych osób,
    2. zakładane rezultaty programu specjalnego, w tym przewidywaną efektywność kosztową  i zatrudnieniową,
    3. koszty realizacji programu specjalnego, w tym poszczególnych przedsięwzięć;
  10. opiniowanie proponowanych przez Prezydenta zmian realizacji programów specjalnych;
  11. opiniowanie celowości realizacji Programu Aktywizacja i Integracja, o którym mowa w art. 62a ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, biorąc pod uwagę w szczególności:
    1. kryteria doboru bezrobotnych,
    2. zakładane efekty realizacji Programu Aktywizacja i Integracja;
  12. opiniowanie wniosków o umorzenie w całości albo w części nienależnie pobranych świadczeń, zwrotów refundacji oraz  jednorazowo przyznanych środków w przypadkach o których mowa w art. 46 ust. 2 i 3 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
Zdjęcie galerii artykułu: Zdjęcie 1 - Miejska Rada Rynku Pracy - Zdjęcie 1 - Miejska Rada Rynku Pracy&imagePreview=1
Zdjęcie galerii artykułu: Zdjęcie 1 - Miejska Rada Rynku Pracy - Zdjęcie 1 - Miejska Rada Rynku Pracy&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: Zdjęcie 2 - Miejska Rada Rynku Pracy - Zdjęcie 2 - Miejska Rada Rynku Pracy&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: Zdjęcie 3 - Miejska Rada Rynku Pracy - Zdjęcie 3 - Miejska Rada Rynku Pracy&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: Zdjęcie 4 - Miejska Rada Rynku Pracy - Zdjęcie 4 - Miejska Rada Rynku Pracy&imagePreview=1
Informacje o publikacji dokumentu