Zwiększenie planowanej liczby miejsc pracy w naborze wniosków o organizowanie prac interwencyjnych

Print Drukuj
Miejski Urząd Pracy w Płocku zwiększa planowaną liczbę miejsc pracy w ramach ogłoszonego od dnia 01 lutego 2023 r. naboru wniosków o organizowanie prac interwencyjnych do 40 miejsc.
 
Prace interwencyjne to zatrudnienie przez pracodawcę lub przedsiębiorcę niezatrudniającego pracownika, skierowanej przez urząd pracy osoby bezrobotnej, które nastąpiło w wyniku umowy zawartej pomiędzy urzędem pracy a wnioskodawcą.
 
Prace interwencyjne można zorganizować na dowolnym stanowisku pracy, zarówno w przypadku pracy fizycznej, jak też umysłowej.
 
Pracodawca lub przedsiębiorca, który zatrudnił w ramach prac interwencyjnych skierowaną przez urząd pracy osobę bezrobotną otrzymuje zwrot części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne.
 
Formularz wniosku jest udostępniony na stronie internetowej www.mupplock.praca.gov.pl w zakładkach:
  • (Dla pracodawców i przedsiębiorców/ Wsparcie tworzenia miejsc pracy/Prace interwencyjne - Prace interwencyjne MUP w Płocku); i
  • (Dokumenty do pobrania - Prace interwencyjne).
 
Kompletne i prawidłowo sporządzone wnioski o organizowanie prac interwencyjnych (wraz z wymaganymi załącznikami) można składać w jednej w niżej wymienionych form:
  • składając oryginał wniosku w sekretariacie MUP w Płocku, ul. 3 Maja 16 /pok. 102, I piętro/ od poniedziałku do piątku w godzinach 800 - 1500;
  • przesyłając oryginał wniosku za pośrednictwem operatora pocztowego (poczta tradycyjna) na adres: Miejski Urząd Pracy w Płocku, ul. 3 Maja 16  09-400 Płock;
  • przesyłając wypełniony formularz wniosku jako załącznik (podpisany elektronicznie przez wnioskodawcę) na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Miejskiego Urzędu Pracy w Płocku: /MUPWPLOCKU/skrytka lub /MUPWPLOCKU/SkrytkaESP - w ramach opracowanej przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP);
  • przesyłając wypełniony formularz wniosku jako załącznik (podpisany elektronicznie przez wnioskodawcę) w formie „Pismo do Urzędu (PSZ-PU)" za pośrednictwem portalu „Usługi Elektroniczne Urzędu Pracy" – www.praca.gov.pl.
Krok po kroku jak zorganizować prac interwencyjne
 
Jeżeli jesteś pracodawcą lub przedsiębiorcą niezatrudniającym pracownika złóż wniosek o organizowanie prac interwencyjnych zanim zatrudnisz osobę bezrobotną.
Zapoznaj się z „Zasadami naboru wniosków o organizowanie prac interwencyjnych".
 
Weryfikacja złożonych dokumentów
Urząd pracy weryfikuje poprawność i kompletność złożonych dokumentów.
Jeżeli wniosek jest nieprawidłowo wypełniony lub niekompletny, urząd wzywa wnioskodawcę do uzupełnienia braków. Na poprawki jest co najmniej 7 dni.
Jeśli wniosek nie zostanie uzupełniony we wskazanym terminie, to sprawa nie będzie dalej załatwiana.
 
Rozpatrzenie wniosku
Urząd pracy po dokonaniu weryfikacji dokumentów rozpatruje wniosek i pisemnie informuje wnioskodawcę o podjętej decyzji w terminie 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.
W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku - urząd pracy kieruje osoby bezrobotne spełniające warunki kierowania do programu.
 
Podpisanie umowy
Po dokonaniu przez pracodawcę wyboru kandydata do pracy następuje ustalenie terminu zawarcia umowy o organizowanie prac interwencyjnych (przed zawarciem umowy o pracę ze skierowaną osobą). Umowa o organizację prac interwencyjnych jest zawierana pomiędzy Urzędem Pracy a wnioskodawcą (pracodawcą).
 
Zatrudnienie skierowanego bezrobotnego
W tym samym dniu, w którym zawierana jest umowa o organizację prac interwencyjnych pracodawca zawiera umowę o pracę ze skierowaną osobą bezrobotną w pełnym wymiarze czasu pracy na okres co najmniej 12 miesięcy.
 
Termin zwrotu części kosztów zatrudnienia
Pracodawca składa do urzędu pracy w cyklach miesięcznych wnioski o zwrot części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne za zatrudnioną osobę bezrobotną wraz z dokumentami potwierdzającymi poniesione koszty. Na podstawie przedłożonych wniosków urząd pracy refunduje część poniesionych kosztów przez okres do 6 miesięcy.
 
Dodatkowych informacji udzielają pracownicy Działu Instrumentów Rynku Pracy Miejskiego Urzędu Pracy w Płocku pod numerem telefonu (24) 367-18-38.  
Informacje o publikacji dokumentu