Wydawca treści

Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020 (RPO WM 2014-2020)

 


Przypominamy o trwającym naborze wniosków o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej. Program realizowany jest w ramach projektu „Aktywizacja osób w wieku 30 lat i powyżej pozostających bez pracy w Mieście Płocku (II)", współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020 (RPO WM 2014-2020), Oś priorytetowa VIII - Rozwój rynku pracy, Działalnie 8.1 Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych przez PUP.
 
W ramach ww. projektu zaplanowano wsparcie w postaci jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej w maksymalnej wysokości 20.000,00 zł dla osób bezrobotnych zarejestrowanych w Miejskim Urzędzie Pracy w Płocku spełniającym warunki udziału w programie.
 
Uczestnikami projektu mogą być osoby zarejestrowane w Miejskim Urzędzie Pracy w Płocku w wieku 30 lat i powyżej dla których ustalono I lub II profil pomocy (w przypadku profilu I tylko w uzasadnionych przypadkach), należące minimum do jednej z grup defaworyzowanych tj.:
-osób w wieku 50 lat i więcej,
-osób z niepełnosprawnościami,
-osób długotrwale bezrobotnych,
-osoby o niskich kwalifikacjach.
 
Przy kierowaniu osób do projektu w ramach powyższych grup priorytetowo traktowane będą kobiety.
 
Ze wsparcia w ramach ww. projektu wyłączone są osoby bezrobotne, które nie ukończyły 30 roku życia
 
Definicje dotyczące grupy docelowej:
 
Osoba w wieku 30 lat i powyżej to osoba bezrobotna, która ma 30 lat i więcej (od dnia 30 urodzin).
 
Osoba w wieku 50 lat i więcej to osoba bezrobotna, która ma 50 lat i więcej (od dnia 50 urodzin).
 
Wiek uczestnika ustala się na podstawie daty urodzenia w dniu rozpoczęcia udziału w projekcie.
 
Osoba z niepełnosprawnością to osoba bezrobotna, która posiada aktualne orzeczenie o niepełnosprawności.
 
Osoba długotrwale bezrobotna (zgodnie z definicją przyjętą przez Komisję Europejską) to osoba bezrobotna nieprzerwanie przez okres ponad 12 miesięcy.
 
Osoba o niskich kwalifikacjach to osoba bezrobotna posiadająca wykształcenie na poziomie do ISCED 3 włącznie (tj. osoby z wykształceniem na poziomie podstawowym, gimnazjalnym i ponadgimnazjalnym).
 
Realizacja projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014 – 2020 będzie zgodna z zasadami horyzontalnymi (na podst. dokumentu Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – 2020 z dn. 12.02.2015 r. wydanego przez Zarząd Województwa Mazowieckiego) m.in.:
Równość szans i niedyskryminacja-polegająca na zniesieniu nierówności oraz zwalczaniu wszelkich przejawów dyskryminacji, w tym m.in. ze względu na wiek, płeć, rasę i niepełnosprawność. Równość szans pojmowana jest nie tylko jako równość szans mężczyzn i kobiet, ale również jako jednakowy dostęp wszystkich osób do edukacji, informacji i zatrudnienia. Wsparcie osób defaworyzowanych w dostępie do rynku pracy, w zwiększaniu stopnia ich przygotowania zawodowego oraz poprawy zdolności do uzyskania zatrudnienia. Zwiększenie poziomu zatrudnienia osób niepełnosprawnych oraz ułatwienie osobom niepełnosprawnym dostępu do podnoszenia i zdobywania nowych kwalifikacji.
Równouprawnienie płci – zasada równości szans kobiet i mężczyzn-polegająca na tworzeniu rozwiązań na rzecz równości szans, jak również na promowaniu równych szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy i zwalczaniu stereotypowego postrzegania ról kobiecych i męskich w życiu zawodowym i społecznym. Konieczność zwiększenia zatrudnienia kobiet i mężczyzn, w tym zwłaszcza kobiet, jako tej grupy, która jest defaworyzowana, podnoszenie kwalifikacji zawodowych kobiet powracających na rynek pracy, które nie wróciły do zatrudnienia po urodzeniu dziecka.

Dane kontaktowe dla osób bezrobotnych w zakresie naboru wniosków :
Dział Instrumentów Rynku Pracy
p.211 /II piętro/
tel. (24)367-18 -37
 

Informacje o publikacji dokumentu

Menu nawigacji