Prace interwencyjne to zatrudnienie bezrobotnego przez pracodawcę, które nastąpiło w wyniku umowy zawartej ze starostą powiatu lub prezydentem miasta na prawach powiatu i ma na celu wsparcie bezrobotnych.
Prace interwencyjne mogą zostać zorganizowane na dowolnym stanowisku pracy, zarówno w przypadku pracy fizycznej jak też umysłowej.
Bezrobotny to osoba, o której mowa w art. 2 ust. 1) ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia.
Poszukujący pracy niezatrudniony i niewykonujący innej pracy zarobkowej opiekun osoby niepełnosprawnej może korzystać na zasadach takich jak bezrobotny z form pomocy, w tym z prac interwencyjnych.
Przez opiekuna osoby niepełnosprawnej należy rozumieć:
- matkę lub ojca,
- opiekuna faktycznego dziecka, przez którego rozumie się osobę faktycznie opiekującą się dzieckiem, jeżeli wystąpiła z wnioskiem do sądu opiekuńczego o przysposobienie dziecka,
- rodzinę zastępczą spokrewnioną albo rodzinę zastępczą niezawodową w rozumieniu ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2025 r. poz. 49),
- rodzica zastępczego zawodowego albo prowadzącego rodzinny dom dziecka niepobierającego z tego tytułu wynagrodzenia w przypadkach, o których mowa w art. 54 ust. 6 oraz art. 62 ust. 4 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
- małżonka,
- inną osobę, na której zgodnie z przepisami ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. – Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 2023 r. poz. 2809) ciąży obowiązek alimentacyjny, z wyjątkiem osób o znacznym stopniu niepełnosprawności
– opiekującą się dzieckiem z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji, lub osobą niepełnosprawną ze znacznym stopniem niepełnosprawności.
Miejski Urząd Pracy w Płocku, zwany dalej "MUP" realizuje program prac interwencyjnych zgodnie z art. 135, 137, 138, 139 ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia.
MUP kierując bezrobotnego do prac interwencyjnych, bierze pod uwagę jego wiek, stan zdrowia oraz rodzaje uprzednio wykonywanej pracy.
Bezrobotny może być skierowany do prac interwencyjnych do przedsiębiorcy niezatrudniającego pracownika na zasadach przewidzianych dla pracodawców.
Mikroprzedsiębiorca, o którym mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców, w celu zatrudnienia osoby pozostającej z nim w stosunku małżeństwa, pokrewieństwa lub powinowactwa lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli może ubiegać się o udzielenie formy pomocy, w tym o prace interwencyjne.
MUP w Płocku świadczy pomoc z uwzględnieniem sytuacji i potrzeb pracodawców oraz innych podmiotów, którym udzielana jest pomoc, biorąc pod uwagę możliwość zastosowania form pomocy.
Prace interwencyjne nie mogą być organizowane w wojewódzkich urzędach pracy, powiatowych/miejskich urzędach pracy oraz biurach poselskich, senatorskich i poselsko-senatorskich.
MUP nie może skierować bezrobotnego do prac interwencyjnych, jeżeli w okresie ostatnich 90 dni bezrobotny był zatrudniony w ramach tych prac u wnioskodawcy.
Pracodawca lub przedsiębiorca niezatrudniający pracowników zainteresowany zatrudnieniem bezrobotnego w ramach prac interwencyjnych składa wniosek o ich organizację do wybranego miejskiego/powiatowego urzędu pracy.
Wniosek o organizację prac interwencyjnych może złożyć podmiot:
- jeżeli osoby reprezentujące podmiot ubiegający się o organizację prac interwencyjnych lub osoby nim zarządzające w okresie ostatnich 2 lat nie były prawomocnie skazane za przestępstwo składania fałszywych zeznań lub oświadczeń, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów lub przeciwko obrotowi gospodarczemu i interesom majątkowym w obrocie cywilnoprawnym, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, na podstawie ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny, przestępstwo skarbowe na podstawie ustawy z dnia 10 września 1999 r. – Kodeks karny skarbowy lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego;
- który na dzień złożenia wniosku nie zalega z:
- wypłacaniem wynagrodzeń pracownikom, z opłacaniem należnych składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, Fundusz Solidarnościowy i Fundusz Emerytur Pomostowych oraz z wpłatami na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
- opłacaniem należnych składek na ubezpieczenie społeczne rolników lub na ubezpieczenie zdrowotne,
- opłacaniem innych danin publicznych.
Do wniosku dołącza się oświadczenie potwierdzające ww. okoliczności, złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń. Składający oświadczenie - osoby reprezentujące lub zarządzające wnioskodawcą - są obowiązane do zawarcia w oświadczeniu klauzuli następującej treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia". Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.
Złożenie niezgodnego z prawdą oświadczenia powoduje obowiązek zwrotu uzyskanej pomocy wraz z odsetkami ustawowymi naliczonymi od całości uzyskanej pomocy od dnia otrzymania pierwszej refundacji, w terminie 30 dni od dnia doręczenia wezwania Prezydenta.
Ponadto MUP przed udzieleniem formy pomocy, poza danymi o niezaleganiu o których mowa wyżej, weryfikuje dodatkowe informacje, o których mowa w art. 74 ust. 1 ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia, tj.:
- informacje o zaległościach podatkowych;
- informacje o niezgłoszeniu do ubezpieczeń społecznych pracowników lub innych osób podlegających obowiązkowi zgłoszenia do ubezpieczeń.
MUP może odmówić przyznania formy pomocy, jeżeli uzyskał informację o naruszeniach, o których mowa wyżej.
MUP w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku informuje wnioskodawcę o rozpatrzeniu wniosku i wyrażeniu zgody lub jej braku na zorganizowanie prac interwencyjnych. W przypadku wniosku niekompletnego MUP wyznacza wnioskodawcy 7-dniowy termin na jego uzupełnienie. Wniosek nieuzupełniony w terminie pozostawia się bez rozpoznania.
Zgodnie z art. 80 ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia MUP publikuje na stronie internetowej urzędu wykazy pracodawców, przedsiębiorców i innych podmiotów, z którymi w okresie ostatnich 2 lat zawarto umowy w sprawie prac interwencyjnych.
W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku Gmina – Miasto Płock reprezentowana przez Prezydenta Miasta Płocka, w imieniu którego działa Dyrektor/Zastępca Dyrektora Miejskiego Urzędu Pracy w Płocku zawiera z wnioskodawcą umowę określającą w szczególności:
- liczbę osób oraz okres, na jaki zostaną zatrudnione w ramach prac interwencyjnych;
- rodzaj i miejsce wykonywanych prac interwencyjnych oraz niezbędne lub pożądane kwalifikacje osób kierowanych do prac;
- terminy i wysokość refundowanych z Funduszu Pracy przez MUP kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne,
- obowiązek informowania urzędu pracy o każdym przypadku wcześniejszego rozwiązania umowy o pracę z zatrudnionym bezrobotnym oraz o zmianach w zawartej z nim umowie o pracę;
- obowiązek utrzymania zatrudnienia bezrobotnego przez okres wskazany w umowie;
- obowiązek zwrotu uzyskanej pomocy wraz z odsetkami ustawowymi naliczonymi od całości uzyskanej pomocy od dnia otrzymania pierwszej refundacji, w terminie 30 dni od dnia doręczenia wezwania Prezydenta - w przypadku:
- odmowy przyjęcia skierowanego bezrobotnego na zwolnione stanowisko pracy;
- złożenia niezgodnego z prawdą oświadczenia, o którym mowa w art. 138 ust. 5 ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia;
- niewywiązania się z warunku, o którym mowa w art. 135 ust. 4 ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia, tj. utrzymania w zatrudnieniu w pełnym wymiarze czasu pracy skierowanego bezrobotnego przez umowny okres;
- rozwiązania umowy o pracę ze skierowanym bezrobotnym za porozumieniem stron na podstawie art. 30 § 1 pkt 1) ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy;
- złożenia niezgodnych z prawdą informacji, zaświadczeń lub oświadczeń w zakresie, o którym mowa w art. 37 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej;
- niedotrzymania innych istotnych warunków umowy;
- obowiązek zwrotu uzyskanej pomocy wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych naliczonymi od dnia przekazania środków, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania do ich zwrotu - w przypadku sfinansowania z Funduszu Pracy tych samych kosztów, na które zostały przekazane inne środki publiczne.
MUP na podstawie zawartej umowy w sprawie prac interwencyjnych zwraca pracodawcy, który zatrudnił w ramach prac interwencyjnych w pełnym wymiarze czasu pracy na okres od 3 do 12 miesięcy skierowanych bezrobotnych, część kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne skierowanych bezrobotnych w wysokości uprzednio uzgodnionej, nieprzekraczającej jednak kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę za każdego bezrobotnego, obowiązującej w ostatnim dniu zatrudnienia każdego rozliczanego miesiąca.
Warunkiem zorganizowania programu jest zobowiązanie pracodawcy do utrzymania w zatrudnieniu skierowanego bezrobotnego przez okres refundacji wynagrodzeń i składek na ubezpieczenia społeczne oraz przez połowę okresu przysługiwania refundacji po zakończeniu okresu tej refundacji.
Niewywiązanie się z ww. warunku lub naruszenie innych istotnych warunków umowy wiąże się ze zwrotem uzyskanej pomocy wraz z odsetkami ustawowymi naliczonymi od całości uzyskanej pomocy od dnia otrzymania pierwszej refundacji, w terminie 30 dni od dnia doręczenia wezwania Prezydenta.
W przypadku rozwiązania umowy o pracę przez skierowanego bezrobotnego, rozwiązania z nim umowy o pracę na podstawie art. 52 albo art. 53 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy albo wygaśnięcia stosunku pracy skierowanego bezrobotnego w trakcie okresu obowiązywania umowy (przy czym umowa wygasa w przypadkach określonych w art. 63-67 Kodeksu pracy oraz w przepisach szczególnych), MUP kieruje na zwolnione stanowisko pracy odpowiedniego bezrobotnego.
W sytuacji, gdy w ewidencji osób bezrobotnych prowadzonej przez MUP nie będzie osób bezrobotnych spełniających warunki określone w umowie o prace interwencyjne (dot. m.in. poziomu wykształcenia, kierunku/specjalności, stażu pracy, uprawnień, umiejętności) dopuszcza się możliwość kierowania na wolne stanowisko pracy bezrobotnych o kwalifikacjach niższych niż określone w przedmiotowej umowie.
W przypadku odmowy przyjęcia skierowanego bezrobotnego na zwolnione stanowisko pracy, pracodawca zwraca uzyskaną pomoc w całości wraz z odsetkami ustawowymi naliczonymi od dnia otrzymania pierwszej refundacji, w terminie 30 dni od dnia doręczenia wezwania Prezydenta. Za odmowę uznaje się również przypadki, w których MUP skieruje do pracodawcy bezrobotnych spełniających wymagania określone w umowie o prace interwencyjne (dot. m.in. poziomu wykształcenia, kierunku/specjalności, stażu pracy, uprawnień, umiejętności), a pracodawca nie dokona wyboru kandydata i nie zatrudni w okresie 30 dni od dnia zgłoszenia wakatu kolejnego bezrobotnego i nie zgłosi tego faktu na piśmie w MUP w ww. terminie. W przypadku braku możliwości skierowania kolejnego Bezrobotnego przez MUP na zwolnione stanowisko pracy, Pracodawca nie zwraca uzyskanej pomocy za okres, w którym uprzednio skierowany Bezrobotny pozostawał w zatrudnieniu. W przypadku braku możliwości skierowania bezrobotnego przez MUP na zwolnione stanowisko pracy, pracodawca nie zwraca uzyskanej pomocy za okres, w którym uprzednio skierowany bezrobotny pozostawał w zatrudnieniu.
Nie dopuszcza się do rozwiązania umowy o pracę na zasadzie porozumienia stron. W przypadku rozwiązania umowy o pracę za porozumieniem stron na podstawie art. 30 § 1 pkt 1) ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy pracodawca zwraca uzyskaną pomoc w całości wraz z odsetkami ustawowymi naliczonymi od dnia otrzymania pierwszej refundacji, w terminie 30 dni od dnia doręczenia wezwania Prezydenta.
Do okresu zatrudnienia bezrobotnego w ramach prac interwencyjnych (okres refundacji oraz połowa okresu przysługiwania refundacji po zakończeniu okresu tej refundacji) nie zalicza się przerw w świadczeniu pracy: okresu wakatu na stanowisku pracy, okresu urlopu bezpłatnego, okresu nieusprawiedliwionej nieobecności w pracy oraz okresu usprawiedliwionej nieobecności w pracy bez prawa do wynagrodzenia, z wyłączeniem okresu udokumentowanej niezdolności do pracy. Przerwy te przedłużają czas trwania umowy w sprawie prac interwencyjnych poprzez obowiązek wydłużenia umowy o pracę. Poszczególne okresy zatrudnienia osób w ramach zawartej umowy podlegają sumowaniu, a ich suma musi odpowiadać okresowi refundacji oraz połowie okresu przysługiwania refundacji po zakończeniu okresu tej refundacji. Przerwy w zatrudnieniu nie powodują jednak przedłużenia okresu refundacji.
Działania świadczone w MUP będą odbywać się w budynku dostępnym architektonicznie dla osób z niepełnosprawnościami (m.in. wyznaczone miejsca parkingowe, platforma przy wejściu głównym, windy, schody z poręczami, szerokie klatki, korytarze i drzwi, toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami).
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Klienci MUP mają możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu. Po dokonaniu zgłoszenia urząd zapewnia obsługę osoby uprawnionej, w terminie przez nią wyznaczonym lub z nią uzgodnionym.
Informacja dotycząca pomocy de minimis
Beneficjent pomocy publicznej – należy przez to rozumieć, zgodnie z art. 2 pkt 16 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, podmiot prowadzący działalność gospodarczą, w tym podmiot prowadzący działalność w zakresie rolnictwa lub rybołówstwa, bez względu na formę organizacyjno-prawną oraz sposób finansowania, który otrzymał pomoc publiczną.
Mając na uwadze działalność gospodarczą, o której mowa wyżej – należy przez to rozumieć, zgodnie z art. 2 pkt 17 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, działalność gospodarczą, do której mają zastosowanie reguły konkurencji określone w przepisach części trzeciej tytułu VII rozdziału 1 TFUE.
Definicja "podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą" w prawie wspólnotowym obejmuje swym zakresem wszystkie kategorie podmiotów zaangażowanych w działalność gospodarczą, niezależnie od formy prawnej tego podmiotu i źródeł jego finansowania. Nie ma znaczenia, iż są to podmioty nie nastawione na zysk lub wykonujące zadania społecznie użyteczne. Podkreślić należy fakt, iż przepisy wspólnotowe znajdują zastosowanie również do podmiotów sektora publicznego prowadzących działalność gospodarczą.
Po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej, obowiązek stosowania przepisów w zakresie pomocy publicznej potencjalnie może dotyczyć wszystkich podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, bez względu na to, czy przepisy obowiązujące w danym państwie członkowskim przyznają danemu podmiotowi status przedsiębiorcy. Zgodnie z orzecznictwem ETS, przez działalność gospodarczą należy rozumieć oferowanie towarów i usług na rynku. W tym przypadku nie jest istotne występowanie zarobkowego charakteru działalności.
Refundacja części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne, dokonywana w ramach prac interwencyjnych stanowi pomoc de minimis spełniającą warunki określone w:
- rozporządzeniu Komisji (UE) 2023/2831 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis; lub
- rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym; lub
- rozporządzeniu Komisji (UE) Nr 717/2014 z dnia 27 czerwca 2014 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rybołówstwa i akwakultury.
Zgodnie z art. 78 ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia środki przyznawane pracodawcom i przedsiębiorcom w ramach form pomocy są przyznawane zgodnie z warunkami dopuszczalności pomocy de minimis.
Podmiot ubiegający się o pomoc de minimis zgodnie z art. 37 ust. 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej zamierzający zorganizować prace interwencyjne do wniosku o organizację tych prac jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy, wraz z wnioskiem o udzielnie pomocy:
- wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, jakie otrzymał w okresie tzrech lat poprzedzających dzień złożenia wniosku o udzielenie pomocy, albo oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,
- informacji niezbędnych do udzielenia pomocy de minimis, dotyczących w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis.
Podmiot ubiegający się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie zgodnie z art. 37 ust. 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej zamierzający zorganizować prace interwencyjne do wniosku o organizację tych prac jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy, wraz z wnioskiem o udzielnie pomocy:
- wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie oraz pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat podatkowych, albo oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,
- informacji niezbędnych do udzielenia pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, dotyczących w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.
Zgodnie z art. 79 ust. 1 i 2 ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia osoby, pracodawcy, przedsiębiorcy lub inne podmioty nie mogą otrzymać finansowania formy pomocy z Funduszu Pracy w części, w której te same koszty zostały sfinansowane z innych środków publicznych.
W przypadku sfinansowania z Funduszu Pracy tych samych kosztów, na które zostały przekazane inne środki publiczne, środki Funduszu Pracy podlegają zwrotowi w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania do ich zwrotu. Zwrot środków następuje z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych naliczonymi od dnia przekazania środków.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (t.j. Dz. U. z 2025 r., poz. 620).
- Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (t.j. Dz. U z 2025 r. poz. 468).
- Rozporządzenie Komisji (UE) 2023/2831 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis /Dz. Urz. UE L 2023/2831 z 15.12.2023/.
- Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. 9 ze zm.).
- Rozporządzenie Komisji (UE) Nr 717/2014 z dnia 27 czerwca 2014 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rybołówstwa i akwakultury (Dz. Urz. UE L 190 z 28.06.2014, str. 45 ze zm.).
- Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 383).
- Ustawa z dnia 10 września 1999 r. – Kodeks karny skarbowy (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 628 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2025 r., poz. 514).
Dane kontaktowe dla pracodawców w zakresie naboru wniosków – Miejski Urząd Pracy w Płocku, ul. 3 Maja 16 /pokój 209, II piętro/
tel. (24) 367 18 38
e-mail: instrumenty@mup.plock.eu