Miejski Urząd Pracy w Płocku w ramach posiadanych środków Funduszu Pracy w roku 2023 planuje zorganizować 25 miejsc pracy w ramach prac interwencyjnych na podstawie art. 51 ust. 1 i art. 51a ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
Pracodawca zainteresowany zatrudnieniem pracownika z refundacją części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne w ramach prac interwencyjnych składa, w ogłoszonym terminie naboru wniosków, wniosek o ich organizację do wybranego urzędu pracy.
Prace interwencyjne można zorganizować na dowolnym stanowisku pracy, zarówno w przypadku pracy fizycznej, jak też umysłowej.
Formularz wniosku będzie udostępniony w formie elektronicznej (plik PDF) od dnia 01 lutego 2023 r. na stronie internetowej www.mupplock.praca.gov.pl w zakładkach: (Dla pracodawców i przedsiębiorców/ Wsparcie tworzenia miejsc pracy/Prace interwencyjne - Prace interwencyjne MUP w Płocku) oraz (Dokumenty do pobrania - Prace interwencyjne).
Kompletne i prawidłowo sporządzone wnioski o organizowanie prac interwencyjnych (wraz z wymaganymi załącznikami) będzie można składać od dnia 01 lutego 2023 r. w jednej w niżej wymienionych form:
- składając oryginał wniosku w sekretariacie MUP w Płocku, ul. 3 Maja 16 /pok. 102, I piętro/ od poniedziałku do piątku w godzinach 800 - 1500;
- przesyłając oryginał wniosku za pośrednictwem operatora pocztowego (poczta tradycyjna) na adres: Miejski Urząd Pracy w Płocku, ul. 3 Maja 16 09-400 Płock;
- przesyłając wypełniony formularz wniosku jako załącznik (podpisany elektronicznie przez wnioskodawcę) na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Miejskiego Urzędu Pracy w Płocku w ramach opracowanej przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji Platformy Usług Administracji Publicznej – ePUAP;
- przesyłając wypełniony formularz wniosku jako załącznik (podpisany elektronicznie przez wnioskodawcę) w formie „Pismo do Urzędu (PSZ-PU)" za pośrednictwem portalu „Usługi Elektroniczne Urzędu Pracy" – www.praca.gov.pl.
Nabór wniosków o organizowanie prac interwencyjnych będzie prowadzony do wyczerpania limitu środków lub do zakończenia naboru wniosków, o czym Miejski Urząd Pracy w Płocku poinformuje zamieszczając komunikat w zakładce „Aktualności".
Prace interwencyjne to zatrudnienie przez pracodawcę (jednostka organizacyjna, chociażby nie posiadała osobowości prawnej, a także osoba fizyczna, jeżeli zatrudniają one co najmniej jednego pracownika); lub przedsiębiorcę niezatrudniającego pracownika, skierowanej przez Urząd Pracy osoby, które nastąpiło w wyniku umowy zawartej pomiędzy Urzędem Pracy a wnioskodawcą.
Celem programu jest ułatwienie bezrobotnym powrotu na rynek pracy, a dla pracodawców i przedsiębiorców program jest wsparciem finansowym w postaci refundacji części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne z tytułu zatrudnienia skierowanej osoby.
Na podstawie art. 51 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy wysokość pomocy, uprzednio uzgodniona, nie może przekroczyć kwoty ustalonej jako iloczyn liczby zatrudnionych w miesiącu w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy oraz kwoty zasiłku określonej w art. 72 ust. 1 pkt 1, obowiązującej w ostatnim dniu zatrudnienia każdego rozliczanego miesiąca i składek na ubezpieczenia społeczne od refundowanego wynagrodzenia.
Na podstawie art. 51a ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy wysokość pomocy, uprzednio uzgodniona, nie może przekroczyć kwoty ustalonej jako iloczyn liczby zatrudnionych w miesiącu w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy oraz kwoty połowy minimalnego wynagrodzenia za pracę, obowiązującej w ostatnim dniu zatrudnienia każdego rozliczanego miesiąca i składek na ubezpieczenia społeczne od refundowanego wynagrodzenia.
Do programu prac interwencyjnych Miejski Urząd Pracy w Płocku może skierować:
- bezrobotnych zarejestrowanych w tut. Urzędzie;
- poszukujących pracy niepozostających w zatrudnieniu lub niewykonujących innej pracy zarobkowej opiekunów osób niepełnosprawnych, z wyłączeniem opiekunów osoby niepełnosprawnej pobierających świadczenie pielęgnacyjne lub specjalny zasiłek opiekuńczy na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych, lub zasiłek dla opiekuna na podstawie przepisów o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, zarejestrowanych w tut. Urzędzie;
- bezrobotnych opiekunów osób niepełnosprawnych zarejestrowanych w tut. Urzędzie.
Miejski Urząd Pracy w Płocku nie będzie kierować do prac interwencyjnych osób, które w okresie ostatnich 6 miesięcy, poprzedzających dzień złożenia wniosku, były zatrudnione u danego pracodawcy.
Warunkiem zorganizowania prac interwencyjnych jest niezaleganie z zapłatą wynagrodzeń pracownikom, należnych składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Fundusz Emerytur Pomostowych oraz innych danin publicznych.
Zgodnie z art. 59c ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy pomoc udzielana pracodawcom i przedsiębiorcom w ramach prac interwencyjnych jest udzielana zgodnie z warunkami dopuszczalności pomocy de minimis.
Dodatkowych informacji udzielają pracownicy Działu Instrumentów Rynku Pracy Miejskiego Urzędu Pracy w Płocku - pok. 209 /II piętro/, tel. (24) 367-18-38.
Zainteresowanych pracodawców i przedsiębiorców prosimy o zapoznanie się z „Zasadami naboru wniosków o organizowanie prac interwencyjnych ze środków Funduszu Pracy – rok 2023" znajdującymi się poniżej
„Zasady naboru wniosków o organizowanie prac interwencyjnych ze środków Funduszu Pracy – rok 2023"