Zgodnie z art. 15zzda ust. 2 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 374 z późn. zm.) Dyrektor Miejskiego Urzędu Pracy w Płocku od dnia 02.07.2020 r. ogłasza nabór Wniosków o udzielenie pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej/ statutowej organizacji pozarządowej w rozumieniu art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2019 r. poz. 688, z późn. zm.) lub podmiotu, o którym mowa w art. 3 ust. 3 tej ustawy.
Nabór wniosków prowadzony będzie w sposób ciągły – do dnia ogłoszenia zakończenia naboru przez Dyrektora Miejskiego Urzędu Pracy w Płocku.
Informacja o zakończeniu naboru zamieszczona będzie na stronie internetowej MUP w Płocku w Aktualnościach.
Z pożyczki mogą skorzystać organizację pozarządowe w rozumieniu art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2019 r. poz. 688, z późn. zm.) lub podmiot, o którym mowa w art. 3 ust. 3 tej ustawy, które prowadziły działalność gospodarczą lub statutową przed dniem 1 kwietnia 2020 r.
Wysokość pożyczki nie może przekroczyć 5 tys. zł, zaś jej oprocentowanie jest stałe i wynosi w skali roku 0,05 stopy redyskonta weksli przyjmowanych przez Narodowy Bank Polski.
Okres spłaty pożyczki nie może być dłuższy niż 12 miesięcy, przy czym rozpoczęcie spłaty pożyczki będzie następowało po trzymiesięcznym okresie karencji.
O pożyczkę mogą starać się organizacje pozarządowe prowadzące działalność gospodarczą lub statutową przed dniem 1 kwietnia 2020 r. Ponadto, działalność gospodarcza lub statutowa nie może być zawieszona w dniu składania wniosku o udzielenie pożyczki.
We Wniosku organizacja pozarządowa oświadcza m.in. o wysokości łącznych przychodów osiągniętych w poprzednim roku bilansowym. Przychód organizacji pozarządowej w ostatnim roku bilansowym nie może przekroczyć 100000 zł.
Dofinansowanie lub rezygnacja z dochodzenia odsetek przy zwrocie dofinansowania wykorzystanego niezgodnie z przeznaczeniem stanowią pomoc publiczną mającą na celu zaradzenie poważnym zaburzeniom w gospodarce, o której mowa w Sekcji 3.10 Komunikatu Komisji – Tymczasowe ramy środków pomocy państwa w celu wsparcia gospodarki w kontekście trwającej epidemii COVID-19 (Dz. Urz. UE C 91 I/1 z 20.03.2020 r. ze zm.).
Aby otrzymać dofinansowanie należy złożyć wniosek do miejskiego/powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na swoją siedzibę, w terminie od dnia ogłoszenia naboru przez dyrektora miejskiego/powiatowego urzędu pracy do dnia ogłoszenia zakończenia tego naboru:
- w postaci elektronicznej poprzez platformę https://www.praca.gov.pl. Złożenie wniosku i umowy jest możliwe poprzez ww. platformę, po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym;
- w postaci papierowej składając w zaadresowanej i szczelnie zamkniętej kopercie do oznaczonego pojemnika na dokumenty ustawionego przy wejściu do siedziby MUP w Płocku, ul. 3 Maja 16 - I piętro,
- w postaci papierowej przesyłając tradycyjną pocztą na adres Miejski Urząd Pracy w Płocku, ul. 3 Maja 16, 09-400 Płock.
Przed wypełnieniem i złożeniem wniosku należy zapoznać się z „ Zasadami ubiegania się o środki funduszu pracy na uzyskanie pożyczki dla organizacji pozarządowej ".
Należy złożyć wniosek z załącznikiem (załącznik – Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19) wraz z dwoma podpisanymi egzemplarzami umowy.
Szczegółowych informacji udzielają pracownicy Działu Poradnictwa i Szkoleń,
tel. 24 367-18-11, 24 367-18-66.
Wzór wniosku i umowy wraz z załącznikami oraz zasady ubiegania się o udzielenie ww.
dofinansowania znajdują się pod poniższym linkiem:
https://mupplock.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/15zzda-pozyczka-org