Od 1 czerwca 2025 r. obowiązują przepisy ustawy z dnia 20 marca 2025 roku o rynku pracy i służbach zatrudnienia, zwanej dalej ustawą.
W art. 83 ust. 2 pkt 1 ustawy określono, że oferty pracy do ePracy (wcześniej Centralnej Bazy Ofert Pracy) mają obowiązek zgłaszać podmioty, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r.poz. 902) tj.:
- organy władzy publicznej;
- organy samorządów gospodarczych i zawodowych;
- podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;
- podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;
- podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.
Pracodawca w zgłoszeniu oferty pracy wybiera PUP wiodący w zakresie realizacji oferty pracy, właściwy ze względu na siedzibę pracodawcy albo miejsce wykonywania pracy albo inny wybrany przez siebie PUP.
Poza wybraniem PUP wiodącego może wybrać dodatkowe PUP odpowiedzialne za realizację oferty pracy, w szczególności, jeżeli miejscem wykonywania pracy określonym w ofercie pracy jest województwo lub teren całego kraju.
Ofertę pracy do ePracy można złożyć:
-
elektronicznie – poprzez dedykowany formularz dostępny na stronie praca.gov.pl, który po wypełnieniu jest automatycznie przekazywany do wskazanego urzędu pracy;
-
osobiście – w pokoju nr 3 (parter) lub nr 206 (II piętro) w budynku urzędu przy ul. Juliusza Słowackiego 2;
-
telefonicznie – dzwoniąc pod nr 16 734 11 11 i wybierając numer wewnętrzny: 260, 259 lub 255