Według prognoz demograficznych seniorzy będą coraz bardziej liczącą się grupą na polskim rynku pracy.
Dlaczego warto zatrudnić seniora?
- przedstawiciele starszego pokolenia posiadają wiele kluczowych kompetencji poszukiwanych przez pracodawców,
- seniorzy częściej kończyli szkoły zawodowe, posiadają więc umiejętności techniczne takie jak: montowanie, obsługa i naprawa różnego rodzaju urządzeń,
- ze względu na duże doświadczenie zawodowe i życiowe realnie oceniają szanse i zagrożenia, potrafią samodzielnie podejmować decyzje, dotrzymują umówionych terminów,
- bardzo dobrze radzą sobie w kontaktach interpersonalnych,
- wzbudzają większe zaufanie wśród klientów starszego pokolenia,
- są dyspozycyjni i lojalni w stosunku do pracodawców,
- zależy im na utrzymaniu stanowiska pracy,
- seniorzy są świetnymi nauczycielami i mentorami dla młodszych pracowników,
- pracodawcy zatrudniający osoby powyżej 50 roku życia mogą dodatkowo liczyć na zwolnienie z części składek (Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych), co ogranicza koszty pracy.
Pracodawco - jeśli zdecydujesz się zatrudnić seniora, zgłoś się do nas: