Опубліковувач

Refundacja składek na ubezpieczenia społeczne dla spółdzielni i przedsiębiorstw społecznych

Miejski Urząd Pracy w Płocku rozpoczyna od dnia 04.02.2025 r. wydawanie i przyjmowanie wniosków o zwrot opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne, o których mowa w art. 12 ust. 3a ustawy z dnia 27 kwietnia 2006 r. o spółdzielniach socjalnych oraz wniosków o refundację składek na ubezpieczenia społeczne za pracowników przedsiębiorstwa społecznego, będących osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym.
W ramach niniejszego naboru wniosków MUP w Płocku planuje dokonać zwrotu opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne, o których mowa w art. 12 ust. 3a ustawy z dnia 27 kwietnia 2006 r. o spółdzielniach socjalnych oraz refundacji składek na ubezpieczenia społeczne za pracowników przedsiębiorstwa społecznego, będących osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym dla 20 osób.

Formularze wniosków będzie można pobrać od dnia 04 lutego 2025 r. ze strony mupplock.praca.gov.pl w zakładce: /Dokumenty do pobrania/Zwrot opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne/ oraz /Dokumenty do pobrania/Refundacja składek na ubezpieczenia społeczne za pracowników przedsiębiorstwa społecznego/.

Wnioski o zwrot opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne, o których mowa w art. 12 ust. 3a ustawy z dnia 27 kwietnia o spółdzielniach socjalnych oraz o refundację składek na ubezpieczenia społeczne za pracowników przedsiębiorstwa społecznego, będących osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym (wraz z wymaganymi załącznikami) wypełnione w sposób czytelny, trwałym środkiem pisarskim, na obowiązującym formularzu i kompletne można składać od dnia 04 lutego 2025 r. w jednej niżej wymienionych form: 

  • składając oryginał wniosku wraz z wymaganymi załącznikami w sekretariacie MUP w Płocku, ul. 3 Maja 16 /pokój 102, I piętro/ od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 15:00; 
  • przesyłając oryginał wniosku wraz z wymaganymi załącznikami za pośrednictwem operatora pocztowego lub innego operatora na adres: Miejski Urząd Pracy w Płocku, ul. 3 Maja 16 09-400 Płock (w przypadku nadania wniosku za pośrednictwem Poczty Polskiej lub innego operatora, zachowanie terminu n  złożenie wniosku oceniane będzie według daty i godziny wpływu do Miejskiego Urzędu Pracy w Płocku, a nie według daty nadania przesyłki u tego operatora); 
  • przesyłając drogą elektroniczną wypełniony formularz wniosku i wymagane załączniki d wniosku na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Miejskiego Urzędu Pracy w Płocku w ramach opracowanej przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji Platformy Usług Administracji Publicznej – ePUAP - adres skrzynki: /MUPWPLOCKU/skrytka lub /MUPWPLOCKU/SkrytkaESP; 
  • przesyłając drogą elektroniczną wypełniony formularz wniosku i wymagane załączniki do wniosku w formie "Pismo do urzędu (PSZ-PU)" za pośrednictwem portalu "Usługi Elektroniczne Publicznych Służb Zatrudnienia" – praca.gov.pl;
  • przesyłając drogą elektroniczną wypełniony formularz wniosku i wymagane załączniki do wniosku na skrzynkę e-Doręczeń Miejskiego Urzędu Pracy Płocku - adres skrzynki: AE:PL-96592-88290-WTHTF-30. 

W przypadku przesyłania dokumentów drogą elektroniczną wniosek oraz załączniki do wniosku, które wypełnia/podpisuje wnioskodawca powinny być opatrzone przez osobę umocowaną do reprezentowania wnioskodawcy kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej. Podpis ten musi być złożony na wniosku oraz wszystkich załącznikach wypełnianych przez wnioskodawcę.

Działania świadczone w Miejskim Urzędzie Pracy w Płocku będą odbywać się w budynku dostępnym architektonicznie dla osób z niepełnosprawnościami (m.in. wyznaczone miejsca parkingowe, platforma przy wejściu głównym, windy, schody z poręczami, szerokie klatki, korytarze i drzwi, toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami).

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Klienci Miejskiego Urzędu Pracy w Płocku mają możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu. Po dokonaniu zgłoszenia urząd zapewnia obsługę osoby uprawnionej, w terminie przez nią wyznaczonym lub z nią uzgodnionym.

Zainteresowanych wnioskodawców prosimy o zapoznanie się z Zasadami naboru wniosków 

  • o zwrot opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne, o których mowa w art. 12 ust. 3a z dnia 27 kwietnia 2006 r. o spółdzielniach socjalnych;
  • o refundację składek na ubezpieczenia społeczne za pracowników przedsiębiorstwa społecznego, będących osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym

z dnia 03.02.2025 r. znajdującymi się poniżej.

Dane kontaktowe w zakresie naboru wniosków:
Dział Instrumentów Rynku Pracy (pokój 211 - II piętro)
tel. (24) 367 18 37
email: instrumenty@mup.plock.eu

Załączniki

Zasady naboru wniosków z dnia 03 lutego 2025 r.
Zasady_naboru_wniosków_z_dnia_03_02_2025r..pdf 280 KB

Informacje o publikacji dokumentu

Menu Display